Wat is het verschil tussen zaaien en oogsten?

Waarom leveren sales- & marketinginspanningen niet altijd op wat je er van zou verwachten? En waarom lopen klanten weg? Terwijl iedereen weet dat het meer energie kost om een klant te werven dan te behouden.

Op Twitter las ik het volgende: “Laten we het niet moeilijker maken dan het is: marketing gaat over zaaien, sales over oogsten.” Ineens begreep ik waarom ik me soms kan ergeren aan te snelle sales en te intensieve marketing. En wat je op deze manier makkelijk kunt vergeten. En waarom ik elke dag mijn werk met overtuiging doe.

Dat vraagt om aandacht
Het antwoord is eenvoudig. Tussen zaaien en oogsten zit groeien. En groeien vraagt om tijd, water, zon. Het land moet bewerkt worden. En groeien vraagt om aandacht. Ja, het schijnt dat sommige mensen zelfs tegen hun planten praten …

Veel bedrijven laten hier (groei)kansen liggen. En daar hebben The Workimprovers Connection hun werk van gemaakt. Ik doe hier aan mee. Wij zorgen voor doeltreffend en zinvol werk. Gericht op échte groei. Dit doen we met Passie Innovatie & Transparantie (PIT). Concreet kun je dit doen in de vorm van een PIT challenge. In de PIT challenge staat de universele kracht van klantwaarden centraal. Deze klantwaarden zijn de mest, het  water, de zon en zeker ook de aandacht voor groei.

Sociale Innovatie Cultuur

AAN WELKE GROEI DENK JE DAN?

In de PIT challenge werken de leden van The Workimprovers Connection samen met een team van jouw bedrijf aan het vaststellen van een ambitie. Met hulp van de kracht van klantwaarden. Waar wil je heen? Wat willen jullie concreet bereiken? Wat is de volgende stap die we naar dit doel kunnen zetten? Hoe ziet die stap er concreet, overzichtelijk en haalbaar uit? En als laatste: welke hordes moeten we daarvoor nemen? Deze hordes gaan we samen nemen.

Voorbeelden van een ambitie zijn:

  • Doorlooptijden van aanvraagprocedures
  • Snellere en betere klachtenafhandeling
  • Minder verspillingen in een proces
  • Een effectievere bedrijfscultuur
  • Hogere tevredenheid van klanten
  • Betere kwaliteit

Dit najaar starten de eerste PIT challenges
Een PIT challenge doe je in een half jaar
Er is plaats voor maximaal 6 -10 organisaties
(afhankelijk van de omvang van de ambitie)

DURF JIJ TE GROEIEN?

Een aantal relaties van The Workimprovers Connection is hiervoor al uitgenodigd. Dit zijn o.a. telecombedrijven, zorginstellingen en woningcorporaties.

Wij kunnen de mensen in jouw organisatie ook helpen om doeltreffend en zinvol werken.

Wil jij ook meer weten over een PIT challenge?
Voor jouw organisatie?
Stuur mij dan een bericht!

Veel succes! Philip van Londen

—————————————
Anderen lezen ook:

De 5 principes en stappen naar succes met Lean management
Lean: Beter een goede buur dan een verre vriend
Waarom zijn sommige bedrijven succesvol?

>>> KLIK HIER OM IN TE SCHRIJVEN

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,