Ondernemer? 4 krachtige principes voor betere business

Hoe verbeter ik mijn business? Dit is iets wat veel ondernemers zich afvragen. Juist nu in deze tijd van veranderingen en onzekerheid. Vaak is het nu meer een kwestie van hard doorwerken en overleven.

Vooral in het MKB zie je dit. Tijd om bij principes van groei stil te staan heb je niet of neem je nauwelijks. En toch weet je dat de echte kracht van je bedrijf op deze principes is gebaseerd.

Je hebt het zelf in de hand:

1. Denk aan het bouwen van business. Niet aan cijfertjes.
Verkoopcijfers zijn leuk en zijn een maatstaf voor hoe goed het gaat. Ze vertellen je echter niets over de toekomst. Het zijn ook niet de cijfers waar je focus moet liggen. Het bouwen van je business is veel meer waard. De aarde is rond toch? Zo boek je resultaat waar je achter staat.

2.Beloof veel en lever nog meer…
Je wil dat je klanten een ‘Wow-gevoel’ krijgen bij je bedrijf. Dat krijgen ze als je ze meer geeft dan ze verwachten. Je belooft kwaliteit en geeft ze iets extra’s. Daar komt dus creativiteit en innovatie bij kijken. Wat dat betreft mag je nooit ophouden jezelf en je bedrijf te ontwikkelen. Daarmee maak je het verschil als ondernemer.

3. Het begint bij problemen …
Althans bij klanten. De beste business is gebaseerd op problemen die klanten hebben. Je klanten kopen maar wat graag dingen waar ze hun urgente problemen mee op kunnen lossen. Want die problemen voelen ze het meest en het sterkst! Daar lopen ze écht warm voor.

4. En als je nou iets nieuws hebt en je klanten geen problemen zien?
Soms komen ze pas achter de waarde als ze je nieuwe product echt leren kennen. Hoe krijg je het dan voor elkaar om er voor te zorgen dat je klanten toch je product willen hebben? Door anderen aan je klanten duidelijk te laten maken dat ze niet zonder kunnen. Bespaar jezelf dus veel moeite en kosten en probeer niet iedereen te overtuigen. Richt je op de ‘happy few’ die nu jouw klant zijn en groei van hier uit verder. Dan groei je het snelst.

——————————————-
Meer belangrijke principes:

– Waarom je het doet is belangrijker dan hoe je het doet
– Alleen je klanten bepalen of  je business echt iets oplevert
– Vernieuwen lukt alleen als je verspillingen opruimt
– Je bedrijfscultuur bepaalt het bedrijfsresultaat
– Denk buiten bestaande kaders!
– Wie gaat er met je mee? De ‘law of diffusion of innovation’
– Urgentie = Business
——————————————-
Veel succes! Philip van Londen www.getlean.nl
——————————————-

Andere ondernemers lezen ook:
Hoe zorg je er voor dat veranderen in je bedrijf makkelijk gaat?
Waarom zijn sommige bedrijven succesvol?
Ondernemer? Groei onvoorstelbaar!

—————————————

>>> 
KLIK HIER OM IN TE SCHRIJVEN

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,